Activity
Mon
Wed
Fri
Sun
Jul
Aug
Sep
Oct
Nov
Dec
Jan
Feb
Mar
Apr
May
Jun
What is this?
Less
More

Memberships

Paradigmskiftet

34 members • Free

For The Future by Mats

1k members • Free

67 contributions to For The Future by Mats
Christer Gardell om Globala indexfonder
”I och med techbolagens höga värderingar väger de tungt i globala index, så de indexen blir mer luft än kassaflöden. Det ska man vara medveten om när banker och andra pushar ut globala indexfonder – den i dag kanske mest riskfyllda produkten som du kan köpa.” Lite det jag varit inne på ett antal gånger…
0 likes • 10d
Tack för att du förtydligade det, nu vaknade jag!
Marknadsanalys på söndag
Hej Eftersom marknadsanalysen är på söndag kommer jag att lägga mitt fokus på den och därför själv stå över lunchsnacket idag. Jag vill helt enkelt spara en del av innehållet tills dess. De som vill träffas får självklart göra det ändå. Länken finns i kalendern. Jag har inte skrivit lika många inlägg den senaste tiden, främst eftersom jag upplever att det makroekonomiska läget i stort sett har varit oförändrat den senaste månaden. Det betyder däremot inte att forumet behöver stå still. Medlemmar får gärna dela egna tankar, observationer eller frågor. Tanken med forumet är inte att det ska vara en ensidig informationskanal, som exempelvis Facebook, utan en plats där fler bidrar till samtalet.
1 like • 14d
jag ser fram emot söndagens event.👍
Marknadsanalys flyttad till nästa helg
Hej I dag är jag förkyld och väljer därför att flytta marknadsanalysen till söndag nästa helg.
2 likes • 28d
Okey. 👍
Usel ingång
Inte alltid man prickar rätt...Kom in på en topp ( i slutet på grafen, klicka på den! ) och åkte med ner 5% innan det vände. Nu har det rättat till sig och nu ligger vi på plus. Ta i trä. I morgon bör jag ha över 16% i år i PPM. Vad har du?
Usel ingång
1 like • May 20
Blyga 14,7%.
Vilken avkastning har du
…som vet med dig att du gjort dina PPM-byten samma dag som du fått informationen sedan den 1/1-2026. Jag har 14.4 idag. Uppdatering en dag senare: Så glädjande att se att nästan alla har samma avkastning som jag har inom en differens på 0.5%. Det visar att det fungerar inte bara i teorin utan också i praktiken.
0 likes • Apr 23
@Mats Svensson Nä jag gick utanför spelplanen lite 😮.
1 like • Apr 23
@Mats Svensson Jag önskar att jag hade möjlighet till det men jag håller i ett projekt som är i slutskedet. Lite stressigt nu. Men jag kommer hänga på om någon vecka, tänker jag.
1-10 of 67
Ted Agerklint
4
68points to level up
@ted-agerklint-2652
Är från Helsingborg Jag har sysslat med investeringar ca 10år

Active 4d ago
Joined Dec 18, 2025
Powered by